2012. július 6., péntek

Narovnanie pillér



Másnap korán reggel elindultunk fölfele a Papirusz toronyhoz. Az út egy jó kis morénával indul, láncos úttal folytatódik, majd újra kőtörmeléken ér a fal alá. Kissé nehézkesen vergődtünk föl rajta. Egyrészt mert Kriszti nem volt toppon, mivel nem aludt túl jól az éjjel, másrészt vittük a bivakcuccot a hátunkon, mivel ha már egyszer fönn vagyunk, ne kelljen minden nap lejönni. A végén már én vittem a felszerelés nagy részét, de végül csak fölértünk a táborhelyre. Az ösvény amúgy elég jól követhető, sok rajta a kőbaba, bárki nyugodtan nekivághat. Érdemes, ugyanis a fal nagyon szép.
Kis rendezkedés után elindultunk mászni. A Narovananie pillért néztük ki elsőnek. Sajnos topo nincs az útról, de kép alapján is jól követhető. Csináltam egy részletesebb verziót, lejjebb megnézhetitek. Az út egyébként gyönyörű, a standok nitteltek, a hosszok jól biztosíthatóak. A kulcshossz egy gyönyörű karos repedés, ami a nehezebb V-ösök közé tartozik. Az egyetlen problémát csak a tökölődő szlovák parti okozta előttünk, de szerencsére olyan nagyon sokat nem kellett rájuk várni, és amikor egy mozdulattal kiszedtem azt az éket amivel a másodmászó 20percig eredménytelenül küzdött, még mosolygósak, és barátságosak is lettek :)
Összességében egy nagyon szép utat sikerült másznunk. Mindenkinek ajánlom, aki biztosan mássza az V-ös fokozatot fix köztesek nélkül, de az se baj, ha a VI-ossal is tisztában van valamelyest :)
Lefele még megáztatott az esti eső, de utána kitisztult az idő, és mindenünk szépen megszáradt. A táborhely is jól funkcionált, minden passzolt, kivéve azt, hogy benyeltünk valami gyomorrontást. Engem kegyetlenül meggyötört, Kriszti olcsóbban megúszta. Miután végighánytam az éjszakát másnap szó sem volt mászásról. Egész nap pihentünk, hogy egyáltalán le tudjunk menni a hegyről. Én miután teljesen kiürítettem a beleim, hamar elkezdtem rendbe jönni, és ahhoz képest, hogy éjszaka alig bírtam járni, estére egész jól voltam. Kriszti még bágyadt volt, de szerencsére gond nélkül lejutottunk a parkolóba, ahonnan Dávid, és Imre jóvoltából kocsival távoztunk a hegységből.
Habár kissé szerencsétlenül végződött a túra, két utat így is sikerült másznunk, ami kárpótolt a viszontagságokért :)

Hardware: -1x60m kötél (ereszkedni is lehet, akkor 2x60 kell..)
                 -8-10db express
                 -2db 60-as heveder
                -7-8db friend (nálunk1-4-es rockempire volt)
                - normál éksor
Topo: Itt + Lejöveteli út
Időjárás: Itt
Szállás: Jó bivakok vannak a faltól 10-15percre, a fölmeneteli útról jól látszanak, mi is onnan láttuk meg őket. Zöld tavi házból a beszállás nim. 1.5-2h, kb. 700m szint



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése