2012. augusztus 7., kedd

A Vadállat hátán

A Sárkány-fal nem csak gyönyörű tábláiról híres, hanem zegzugos gerincéről, ami egészen a Tátra-csúcsig mászható. Igazából e csipkés gerincképződmény ihlette a sárkány nevet. Úgy döntöttünk végigmásszuk ezt a szépnek ígérkező utat.
A gerincre általában a Komarnicki kéményen át szállnak be, mi is így tettünk, de bármelyik út választható, amelyik a nagy rámpára a "Focipálya" alatt száll ki. Maga a Sárkány-gerinc nem olyan hosszú, de nagyon szép. A nehézsége III. Mi szinkronban haladtunk, de végül sokat nem spóroltunk vele, mert a tornyokról mindig ereszkedni kell, ami megtöri a mászást. A gerinc végén van egy nagyobb ereszkedés, a Sárkányfal-csorbába. A topo 17m-t ír, de a mi 50m-es kötelünk éppen leért :) A legtöbben eddig másszák a gerincet, de az folytatódik egész a Tátra-csúcsig. Mi is továbbmásztunk. Itt egy kicsit összetöredezik a gerinc, mi megkerültük ezt a kis részt, de szerintem végig lehet rajta menni ha nagyon akar az ember. A másik oldaláról végignézve, mintha ösvény is látszana rajta. Mindenesetre a kerülő után egy nagyobb felszökés következett kb. 80m hosszú lehet. Innentől újra kiértünk a gerincre. Már nem annyira kompakt, igazi tátrai gerinc nagy expanding tömbökkel. Ez a rész elég hosszú, néhol ereszkedések tűzdelik. Szerencsére a standok mindenhol jók. A mászás igazából a Déchy-csúcs alattig tart. Mi ott szedtük össze a kötelet, és a csúcsra már nélküle másztunk. a Déchy-csúcsot egy ösvényen meg lehet kerülni, de nincs sok értelme, mert belevezet a Tátra-csúcsra menő törmelékes kuloárba, amin szinte ugyanannyi szintet kell menni, mintha megmásznánk a csúcsot, ellenben sokkal kellemetlenebb rajta fölmászni. A Felső-Déchy-csorbából már a Tátra-csúcs normálútját jelző vaslépcsőkön haladtunk a csúcsig.
Igazi szép gerinctúra volt, káprázatos kilátással. Sajnos a csúcsról már nem láttunk semmit a közelgő vihar miatt, úgyhogy jobbnak is láttuk, ha minél hamarabb távozunk a helyszínről. Szerencsére a zuhé elkerülte a völgyet, így épp csak pár szem eső esett.
Izgalmas napot tudhattunk magunk mögött.

Hardware: -1x50m kötél
                   -6db express
                   -4db friend
                   -3-4db ék
                   -4-5db heveder (jól jöttek)
Mi a kémény aljától 5óra alatt értünk föl a Tátra-csúcsra

Topo: -Falrajz
           -Leírás az útról (169.út)
Időjárás: Itt
Szállás: -Rengeteg a jó vízálló bivak