2012. október 2., kedd

Cima Piccola-Spigolo Giallo

Robi csütörtök este hívott föl, hogy mi lenne, ha hétvégére kiugranánk a Dolomitokba.
-Végül is miért is ne. Gondoltam :-)
Pénteken 10.30-kor már robogtunk is az Auronzo ház fele. Robi derekasan nyomta a gázt, úgyhogy este 8-ra oda is értünk. Földobtam a sátrat, kaja, sör, és aludtunk is.
Másnap szép reggelre ébredtünk. El is indultunk a Kis Zinne alá, hogy megmásszuk a Spigolo Giallo(Sárga Él) nevezetű Comici utat. Comici legendás mászó volt, sajnos eddig még nem másztam az útjai közül, de remélem  nem ez volt az utolsó.
A felkelő nap sugarai beragyogták a Kis Zinne elénk magasodó tornyait. Mikor beazonsítottuk alulról az utunkat, Robi arcáról lefagyott a mosoly, de bevallom, én is elcsodálkoztam, hogy vajon VI+.-ért hogy anyavajába fogunk ott fölmászni. Mindezt csak azért, mert az egész út nagyjából áthajlott....
A beszállástól fölnézve áthajló bevágás kanyargott fölfele. A Zinnéktől megszokott kőzetminőséggel. Kicsit csúszós, kicsit törős. Neki is álltam a megmászásnak. Ilyenkor mindig rájövök, hogy nem a dolomit a kedvenc kőzetem. De azok a tornyok egyszerűen olyan monumentálisak, hogy nem lehet nekik ellenállni. Érdekesmód a hosszok valóban olyan nehezek voltak, mint amilyenre írták. Néhol kicsit vigyázni kellett, hogy ne olyat fogjon meg az ember, ami a kezében marad, de jól mászható volt az út. Egy dologgal kellett megbarátkozni, a folyamatos alattomos áthajlással. Jó technika nélkül a hossz felénél be lehet durranni. És habár a kis Zinnére visz az út, így is 13 kötélhosszas, és nem rövidek a hosszok.  Mindent egybevéve, hosszú, szép, és fárasztó út. Érdemes kipróbálni :)

Hardware: -2x50m kötél Ereszkedni kell!! (talán megoldható 1x60m-el is...)
                  -10-12db express
                  - 3-4db friend
                  -4-5db heveder

Topo: Itt
Időjárás: Itt
Szállás: Fölmenni az Auronzohoz 22EUR, naponta 5EUR a parkoló, sátrazni lehet a parkolóban, csak reggel föl kell azt szedni. A házak ára elég borsos, mert magánházak (pl.: 53EUR :D ) A Drei Zinne Hütte a legközelebbi ÖEAV-s ház.




Entrance
Stand
Élménytraverz
Maci a barlangban
Kulcshossz
Robi adja :)
Belógó kötél, elpilledt biztosító :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése