2012. október 25., csütörtök

Kutta-jó :)

Mikor megláttam a hosszú hétvégére jósolt napos időjárást, tudtam, hogy a hegyen a helyem. Az idő, a motiváció, és minden egyéb adott volt, már csak mászótárs kellett. Na ez a feladat koránt sem volt egyszerű. Volt aki nem ért rá, volt aki lebetegedett, és olyan is akadt, akit egy torokfájás tántorított vissza. Mindenesetre, aki mászni akart az péntek este ott ült az autóba, és robogott a Tátra fele. Esetünkben ez három embert jelentett. Ruszkovszki Zsoltot "Zs", Dékány Mátét, és szerény személyemet. Így ősz végére már mondhatom azt, hogy a jól összeszokott Tátrás csapatot.
Mindannyiunk számára új völgybe készültünk, a Batizfalviba. Miután eltöltöttünk egy zajos éjszakát a Sziléziai ház alatti parkolóban, szombat reggel föl is cihelődtünk a völgybe. Kerestünk egy tágas bivakot, és elindultunk mászni. Bemelegítésnek a Batizfalvi csúcsra vezető Kutta utat néztük ki. Szép táblán haladó nem túl nehéz, de annál mutatósabb darab. A standok ragasztottak, a kőzet tiszta és szilárd, nehézsége pedig V. Ehhez mérten elég népszerű is, és egy napos hétvégén sokan választják. Mi viszonylag későn, dél körül szálltunk be, így csak az út végén értük be a partikat. Én pár métert leszámítva solo-ban másztam Mátéék előtt. A negyedik hosszban található hatalmas táblán való traverz kötél nélkül való átmászása számomra igazi élményt jelentett.
Mindent egybevéve gyönyörű, és népszerű út. Bárkinek ajánlanám, akár első Tátrai mászásként is.

Hardware: -2x50m kötél (ereszkedés a leggyorsabb lejövet)
                  -5-6db express
                  - 4-5db friend (Mátééknak az egész pici méret sokszor bejött)
                  -éksor
                  -4-5db heveder

Topo
Időjárás
Szállás: -legpraktikusabb a bivak, van belőle elég a völgyben

Kutta út (00:53)

Pakolás

Ami egy jó repedéshez kell