2013. október 10., csütörtök

A Királyok Köve

Történt ugyan is, hogy az Mhssz mászótábort szervezett a Királykőre. És úgy alakult a dolog, hogy végül a mászó részlegről hárman (Bácskai Guszti, Bögözi Gábor és jómagam) vállalkoztunk. Nekivágtunk hát :)
Egész napi zötykölődés után érkeztünk meg Lombosmezőre (Plaiul Foii). Wild Feribá, és Luzán Emil ellátott minket bőven információval a hegységgel és a mászóutakkal kapcsolatban. A másnapi cél a Diana-toronyra (Turnul Mare Dianei) vezető Északi repedés (Fissura Nordica) nevet viselő utacska volt. Alapvetően a hegység útjai nincsenek halálra mászva. A beszerezhető információ néha elég kevés. Ez esetben ez nem volt igaz. Sok infónk volt az útról. Nehézsége a klasszikus skálán 5A. Ez szabadon 6b-t jelentett.
Korai kelés után jó 2-2.5 órás caplatás után elértük a beszállást. Az első füves hossz nem volt említésre méltó.... A következőt Guszti tolta, itt már lehetett sziklát is fogni :) Ezt a kulcsrész követte, ami nekem jutott. Nem ment szabadon. Az áthajló piazrepedés kifogott rajtam. Kicsit sáros is volt, néha fű is volt benne. Trepnivel oldottam meg a dolgot. Izgalmas volt. Sajnos a helyi utak nagy része igencsak füves. Sokszor ez kényszeríti trepnibe az embert. Ezután pár hosszal kint voltunk a csúcson, majd egy kalandos ereszkedés után lent a turistaúton. Aki ide készül, készüljön mindenre :) Mi például hagytunk bent szöget az ereszkedésnél. Ilyenek megesnek a hegységben. Nincs sok minden kiépítve, ettől izgalmas. :D