2014. január 8., szerda

Nekrofil Gyönyör - Hideg, nedves és csúszós



A két ünnep között Dékány Mátéval újra a Tárába látogattunk. Ezúttal nem bírtunk magunkkal és már 26.-a este a Zöld-tavi ház ajtaja előtt konstatáltuk, hogy a +4°C-os hőmérséklet nagyon nem kedvező... De ahogy Torrente is mondta: "Ha meg kell ba××××ni, akkor meg kell ba××××ni!"
Jelmondatunkhoz híven másnap reggel csendes esőben baktattunk a Wéber északi fala alá, hogy nekimenjünk a Lengyel-kéménynek (IV+/A0). Mire felértünk a havas eső elállt, de minden csöpögött, csúszott és mállott a csákány alól :)
Az első füves rész nem volt annyira gáz, nagyjából jók voltak a fűcsomók. A kulcsrész nekem jutott, kompakt bevágás volt. Sajnos tiszta víz volt és a hó nem tartott benne semmit. Ez azt eredményezte, hogy az első kunsztok után a csákányok szépen a vállamon landoltak és kézzel másztam végig a hosszt. Mélyen elmerültem a Piotrowskitól tanult technikában, miszerint a csúszós havas fogás is használhatóvá válik, ha előtte kézzel leolvasztjuk róla a havat/jeget. Nekem bevált. Működött :)
Miután csupasz kézzel letakarítottam 30 méternyi bevágást, Máté megalázó könnyedséggel tette meg mindezt a csákányokkal. Azzal indokolta a dolgot, hogy másodba bátran kísérletezik az ember :)
Innen könnyed részeken jutottunk ki a Szczepanski rámpára, ahol egy alternatív, viszonylag használható jeget tartalmazó kéményben szálltam ki a Német-létrára. Nem volt életem legszebb mászása, de nem bánom, hogy van már ilyen is a tarsolyomban :)

Ui.: Beszereztünk egy Ice hook-ot a füves részek biztosítására. Bitangul tartott, akár bele is ültem volna :) Nem is értem hogy másztunk eddig nélküle :)

Hardware: -1x50m kötél, ereszkedni is lehet, akkor 2x60m kell topo ITT
                 - 8-10 expressz (viszonylag sok a fix cucc)
                 - 4-5db friend (általános méret)
                 - éksor
                 - ice hook 1-2db
                 - 2-3db szög jól jöhet
                 - 4-5db heveder
Topo
Időjárás
Szállás


Első hossz
Máté kémlel
Kulcs
Ezek szerint mégse csak csákánnyal mászta :)
Vonzó...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése